Wednesday, August 01, 2007

Yellowstone vakantie 2

Vandaag zijn we van Missoula vertrokken naar West Yellowstone. Een goede autorit van vanmorgen 9 uur tot vanmiddag 3 uur. Nadat wij goed en wel onderweg waren kwamen we bosbranden tegen dit was gisteren begonnen en de vuren waren vlak langs de snelweg. Een massa rookontwikkeling en nog wat kleine brandhaardjes. Maar helaas voor de natuur was er al teveel verwoest. Dit maakt toch wel indruk als je het van dichtbij met je eigen ogen ziet. Vanwege de aanhoudende droogte en hoge temperatuur is er ook het hoogste level van brandgevaar. Op deze camping mag je ook geen fikkie stoken. Het was weer een leuke rit,nadat we van de snelweg af moesten reden we op een binnenweg waar de snelheid slechts 60 mile was, als je weet dat deze snelheid ook op de highway gereden wordt is dit voor een binnendoor weg wel aardig aan snelheid. Maar goed het uitzicht waren grote uitgestrekte heuvels en bijna tot geen auto’s laat staan huizen. Bewoonde wereld was vertezoeken, gelukkig hadden we toch nog maar even getankt bij de laatste stop waar we wisten dat we van de snelweg afgingen. Vlak bij de eindbestemming zagen we onderweg een stuk natuur dat jaren geleden getroffen is door een aardbeving. Een totale berg zag je aan 1 kant weggeslagen en het meer van nu stonden eerst bomen, nu zie je dode boomstammen uit het water steken op diverse plekken. Zo kun je zien wat een aardbeving doet met de natuur, zelfs na zoveel jaar. Temperatuurwisselingen en het wisselende uitzicht bracht ons uiteindelijk bij West Yellowstone. Een drop dat hoofdzakelijk bestaat voor de toerisme. Veel souvenierswinkeltjes, restaurantjes, hotels, motels etc. Bo en Nova keken hun ogen uit, het is dat ze honger hadden en we een hapje gingen eten anders hadden ze toch nog wel even de winkeltjes in gewild. Dus de komende dagen als we naar Yellowstone NP gaan komen we steeds door het dorp , dus we moeten er aangeloven 1 dezer dagen.

1 comment:

Anila said...

Bosbranden ...ja iets dat over het algemeen iets is uit het nieuws , best eng lijkt me dat.
Natuur is en vreemd ding ...na zoveel jaar zie je ook hoe het zich langzaam hersteld he.