Sunday, July 27, 2008

Papa's new toy



Als mannen onder elkaar hier in de US, gaat de conversatie vaak over een aantal zaken. Baseball of Football, Cars en uiteraard "Powertools". Elk stuk gereedschap dat maar motorisch of anderszins aangedreven wordt is natuurlijk iets waar je niet achter mag blijven. Nu hadden wij vorig najaar de patio laten bij storten maar er was duidelijk verschil tussen het nieuwe en het oude, voornamelijk veroorzaakt door vuil wat tussen de steentje gaat zitten. Nu doet een beetje water wonderen, maar dan wel als het met 2500 psi uit een slang komt. Dus bij de Home Depot (plaatselijke Gamma) gaan kijken en een heuze Powerwasher gekocht, met een Honda motor en een maximum van 2500 psi , water druk waarmee je dwars door je gympen heen spuit, aangeschaft. Ik moet zeggen, pretty cool, en eigenlijk herleven oude tijden. Mijn werkzaam leven en carriere ben ik begonnen als autowasser bij Alb. Keijzer in Zaandam (trucks wassen) en mocht daar , samen met o.a Rene Voogt, op zaterdag en in de vakanties dag in en dag uit spelen met de hoge druk spuit. Nu liep ik weer in korte broek en laarzen en heb ik het beton zowel voor als achter een goede beurt gegeven. Was het vroeger werk, nu is het ontspanning en kijk ik uit naar mijn volgende schoonmaak klus. Rene en Angela komt in Sept op visite, Rene, hij staat klaar hoor!!

2 comments:

Anonymous said...

Je staat op de foto precies als je vader die in detail uitlegd wat de beste werkmethode is. Tenslotte sta je daar als oudexpert..!
Die Bo krijgt de zelfde leerschool.
Pablo

Anila said...

Een mooi werkje op een snikhete dag ....je knapt er net zo goed van op ;-))