Saturday, August 07, 2010

East coast vacation part 3

Deel 3 van ons avontuur. Ik schrijf dit in de trein van Washington DC naar New York City. We zitten gezellig met zijn vieren tegenover elkaar en genieten van het uitzicht dat soms mooi en soms amerika op zijn lelijkst laat zien. De rit duurt 3 uur en brengt ons via Baltimore, Willington, langs de kust omhoog naar NYC. De afgelopen dagen hebben we ons wederom zeer vermaakt in DC. We zijn de derde dag naar het Air & Space museum geweest. Dat is onderdeel van het Smithsonian Institute. Iedereen denkt dat het Smithsonian 1 museum is maar het zijn er wel 10 die overal rond de zogenaamde “mall” van Washington DC te vinden zijn. Het Air & Space is een van de populairste en toen we aankwamen om binnen te komen, was de eerste verrassing dat de toegang gratis was. We hebben daar Apollo 11, de Spirit of St Louis (alwaar de eerte vlucht over de Atlantische oceaan meegemaakt is door Charles Lindbergh), Spotnik, de orginele vlieger van de gebroeders Wright, waarmee de eerst vlucht is gemaakt, de binnenkant van een heel vliegdeckship, een van de toestellen van Amelia Ehrhart, de eerste vrouw die over de ocean gevlogen is, en nog veel meer gezien. We hebben we bijna een dag doorgebracht. ‘s Middags trok er een storm over met veel onweer, en dus moeten we nog even binnen blijven, want we konden niet terug lopen naar het hotel. Uiteindelijk maar een taxi genomen,tussen de buien door. We wilde ‘s avonds met Loretto, een college van Microsoft een avond tour doen van de stad, maar die hadden we maar naar de volgende dag geschoven, en dus gingen we met zijn alle, inclusief Loretto, eten bij het oudste restaurant in DC, The old Ebbitt Grill. Eerst in de bar wat drinken, want de wachttijd voor een tafeltje was 45 min, maar dat maakte niet uit. De meiden hebben in Loretto een vriendin voor het leven gevonden, en ze vroegen haar van alles en hadden de tijd van hun leven. Het diner was prima en rond 11 uur hebben we de terugreis weer aanvaard naar het hotel. De volgende dag zijn we eerst maar eens uitgeslapen. Niet eens bewust, we warden gewoon niet voor 10 uur wakker. Ontbeten, (broodje pindakaas in onze kamer, want we hadden per slot van rekening een keuken) en toen wilde de meiden naar Maddam Tussaud. Viel een klein beetje tegen, maar de meiden vonden het geweldig aangezien ze op de foto konden met Selena Gomez en de Jonas Brothers. Later die avond kwam Loretto ons weer versterken en opperde ze het idée om de meiden mee te nemen op een “girls night” zodat papa en mama samen uit eten konden gaan. Uiteraard onbetaalbaar en iets wat we niet konden laten gaan. De dames gingen met Loretto naar de Spa om hun nagels te laten doen Jacq en ik hebben heerlijk buiten op een terras gegeten. Als laatste rond 9 uur hebben we dan uiteindelijk de tour gedaan van alle monumenten, gebouwen en het Witte Huis bij nacht, uiteraard geheel uitgelicht. Een fantastische reis, met een gids en een busje geheel voor ons vijven. Ik heb er vergeten bij te vertellen dat Loretto’s broer de eigenaar is van de taxi en bus service bedrijf, de grootste in de omgeving van DC, en daarom was dit allemaal mogelijk.De limo, de bus, etc. De meiden zijn nu helemaal gewend aan limo’s en elke keer als we een taxi nodig hebben, nemen ze aan dat het zo eenzwarte is, niet een “normale” gele. Nu dat we naar New York gaan, moeten ze maar weer wennen dat we veel zullen gaan lopen. Next update NYC.