Sunday, April 09, 2006

Als de lente komt dan stuur ik jou.......


Tulpen uit Skagit County. Een beetje Hollands gevoel kwam wel op. Tulpen velden alle kleuren. Met de daarbij behorende toeristische bijkomstigheden. Verkoop van tulpen, alle schilderijen met tulpen en ja zelfs delfsblauw was aanwezig. Alles klopte wel een beetje het landschap was vlak, de tulpen velden en het weer.....bewolkt en regen. Met een karretje achter een trekker konden we dichterbij de velden komen van Tulip town. Door het weer was het allemaal erg drassig en daar hadden we natuurlijk niet bij stilgestaan om regenlaarzen voor de meiden mee tenemen. Dus de traktor was een prima uitkomst. Er was mij al verschillende malen gevraagd of ik naar de tulpen velden geweest was in dit land. En moest bekennen dat we dat nog niet gedaan hadden. Uit verhalen moet het indruk wekkend zijn. Als me nu gevraagd wordt of ik er ben geweest kan ik dat beamen. Als ze vragen of het net als in Holland is, zal ik op een voorzichtige manier moeten bekennen dat de tulpenvelden in Aalsmeer, Lisse etc. vele vele malen groter zijn. Maar we hebben weer een lekker dagje toerist gespeeld en een gezellige dag gehad.

2 comments:

Anonymous said...

Was je toch weer ff een beetje in holland. gr in

Anonymous said...

Het kan natuurlijk NOOIT zo mooi en groots zijn dan in het echte Holland, maar voor toeristen is het wel leuk eens een molen en tulpen te zien UIT Holland IN Amerika...
XXXW