Thursday, June 15, 2006

Toronto Canada


Vandaag donderdag en vrijdag ben ik weer eens een beetje op reis. Niet te ver dit jaar maar even naar de buren, Canada dus. Voor Microsoft mag ik bij de collega's van Microsoft Canada gaan kijken hoe ze daar een en ander doen en wat andere daar van kunnen leren. Dus ik ben ik het mooie Toronto in de provincie Ontorio. Woensdag ochtend met het vliegende boemeltje vertrokken van Seattle naar Vancouver. Een ritje met een turbo-prop DeHaviland vliegtuig van 29 minuten. Mijn eerste ervaring met een prop vliegtuig en het viel niet tegen, hoewel je elk hobbeltje, zowel op de startbaan als in de lucht voelt. Daar vandaan met Air Canada naar Toronto. Dit is waar Jacqueline familie heeft wonen, ome Cor plus zijn kinderen wonen hier al tietalle jaren in London. Dus eerst hadden we nog de goede moed dat Jacq en ik beide zouden kunnen gaan, maar zowel de kids die nog naar school gaan plus het kleine feit dat London nog 164km van Toronto af is heeft ons doen besluiten toch maar niet te doen. Wat opvalt aan Toronto is dat het zo plat als een dubbeltje is, net als Nederland, en dat boerenland de hele omgeving van Toronto bepaald, naast Lake Ontorio, dat minimaal zo groot is als de hele Noordzee. Voetbal is hier vreemd genoeg een belangrijk iets, hoewel de Canadeze echt warmlopen voor de finale van de Stanley cup, de topprijs van ijshockey. Canada speelt zelf niet mee in de WK, maar iedereen is voor een land, zeker voor een land waar ze enige verbinding mee hebben, zo ben ik al 4, 5 auto's tegengekomen met Nederlandse vlaggen in top. Die hollanders vindt je dus overal. Morgen weer meetings en 's avonds weer terug naar Seattle. Goede is dat we de 3 uur tijdverschil weer terug winnen en nog een redelijke tijd thuis zijn. Moet uiteraard dit weekend terug op de basis zijn, want er is me ingefluisterd dat vaderdag dit jaar uitgebreid gevierd zal worden.

1 comment:

Anonymous said...

Tis soms net een "plaag" he, die Hollanders....waar je ook bent er zijn er altijd wel een paar van te vinden ;-)....
XXXW