Sunday, October 21, 2007

nog wat achterstallig nieuws





De tijd gaat snel, sneller dan we in de gaten hebben. Zoals nu, het met het bijhouden van ons blog. Dus nog even wat "achterstallig" nieuws. Want oud-nieuws is geen nieuws. Hier nog wat leuke foto's van het "werk bezoek" van vader en moeder Schaap. De stelten voor Bo en Nova zijn een groot succes. Nadat het timmer en schilderwerk klaar was, de heg was geknipt, moest toch de garage nog maar even geschilderd worden. De verf stond er toch immers. We hebben dus een hele mooie garage aan de binnenkant. Zie foto. En een ritje in de Audi stond ook bij Milo op de verlanglijst. Ook dat moest gebeuren voor dat ze weer vertrokken. Verder ging het sport leven van Bo en Nova gewoon door. Dus hadden we nog een overlap van 2 weken waarop zowel Bo als Nova op dezelfde dagen op een andere plaats moesten zijn om tesporten. Voor Bo begon het trainen in het zwem- team van de Pro-club in Redmond en Nova had haar laatste Soccer wedstrijden. Dit alles had niet georganiseerd kunnen worden zonder hen. Inmiddels is het Soccer afgelopen en ga we met zijn 3-en voor 2x per week naar de sportclub om te zwemmen. Bo traint dan en Nova staat nog op de wacht lijst om ook in een team tekunnen. Nova en ik zwemmen dan samen in die tussentijd in een ander bad. Dit alles moet georganiseerd worden samen met het nodige huiswerk wat de dames nog van school meebrengen, en het opstarten van mijn (Jacqueline) eigen nieuwe job. Wel geheel naar eigen tijd in te delen maar brengt wel de nodige uitzoekerij van computersysteem, leren om een goede balans tekrijgen in het geheel, gezin, sporten, werken, huishouden etc. Vele van jullie weten inmiddels al wat het werk zo een beetje inhoud. Een kleine beschrijving is, dat ik mensen (single, stellen, fam.) begeleid die uit het buitenland komen, overal terwereld, en voornamelijk een baan hebben bij Microsoft in Redmond en hier komen wonen en werken. Zoals wij dus deden bijna 3 jaar geleden. Ik help ze door een traject temaken, openen van een bankrekening, mee tenemen naar het department van rijbewijzen, voor een Washington State rijbewijs, Social Security Nummer aan tevragen etc. Helpen bij het vinden van een huurhuis en nog meer van dat soort zaken. Dit alles word geregeld door Chamness een bedrijf waar ik nu voor werk. Alle orders worden door Chamness aangeleverd. Ik ben de persoon die zelf de "orders" aanneemt of niet. Dus kan zoveel of weinig werken als ik wil. Oh ja en ik heb ook nog wel een leuke titel gekregen, mijn functie is DSC, Destination Services Consultant. En dit alles na een paar dagen training, die ik in de zomer heb gevolgd. Met de nodige ervaring die ik zelf natuurlijk heb opgedaan. En nu het is al bijna eind October wat natuurlijk ook met zich meebrengt dat Bo jarig word 22 ste. en Milo sinds afgelopen vrijdag voor 2 weken naar Europa is voor zijn werk. Bij deze ons achterstallig nieuws is weer bij en beloof dat we het weer wat beter bijhouden. Ik heb nu ook een nieuwe laptop waar ik dit alles mee kan waarmaken.

1 comment:

Anila said...

Leuk al die bezigheden op een rijtje en ik kan me zo indenken dat bloggen erbij inschiet.
Het lijkt me ook een hele fijne baan voor jou , in te plannen tussen je normale ritme en ook goed voor je netwerk.
Je weet zelf maar al te goed hoe prettig het is als je bij iemand terecht kan voor al je vragen na zo een oversteek;-)