Monday, June 20, 2005

Spoelt u maar


De tanden fee is voor mij niet geweest, maar ik wel bij de tandendoktor. Dat zijn van die nieuwe ervaringen waar je eigenlijk niet op zit te wachten. In Nederland ken je de tandarts en hij kent jou, weet hoe gebit er voor staat en als je heen gaat weet je ongeveer wat je kunt verwachten. Een nieuwe tandarts en zeker eentje in het buitenland brengt een groot gevoel van onzekerheid met zich mee. Wat vindt hij/zij ervan, is het op het juiste niveau en wat gaat hij/zij eraan doen? Duvall Dental Center is één van de 3 tandartsen in een dorp van 5000 inwoners, dus er is blijkbaar genoeg te doen en ook te verdienen. Dr Sam Castillo's zijn kantoor heeft, net als het MRI scan centrum, een ruime en overweldigende entree en ziet er van binnen uit als een kantoor van een multi-national. Kunst aan de muur en 4 tandarts stoelen op één rij waar de patienten inzitten en de doktor hopt van stoel naar stoel. Lopende band werk dus. Stap 1 was foto's maken, dat werden dus 20 rontgenfotos van heel het gebit en toen een lang onderzoek door één van de mondhygiëniste . Dan eindelijk een blik van de doktor. 2 vullingen vervangen en een kroon op een andere tand als voorzorg luidde de diagnose. Daarna kon ik gelijk door naar het kantoor waar de prijslijst erbij werd genomen en ik een keurige offerte kreeg voor de voorgestelde behandeling en ik kon gelijk een afspraak maken als ik iets wilde laten doen. Soms vraag ik mij af of ik bij een doktor ben en op medische gronden een keuze maak of dat ik bij een louche autoverkoper sta die mijn wallet wil leeghalen.

1 comment:

Anonymous said...

da's dus lachen als een boer die kiespijn heeft nu en wallet empty??!!! Je bent in ieder geval GOED doorgelicht en WEET waar je voor moet betalen met zo'n uitgebreid onderzoek......dat wordt worteltjes eten het komende jaar!!!!
XXXW