Thursday, September 15, 2005

The Bookclub

Sinds we hier wonen, ben ik er achter gekomen dat er talrijke clubjes zijn voor ons dames. Zo ook de bookclub. Toen wij hier nog maar net woonde een aantal weken, was ik al uitgenodigd door een buurvrouw om de bookclub te ontmoeten. Ik had het afgehouden, niet dat ik geen mensen wil ontmoeten maar omdat ik dan ook lezen moet. Dit lezen houdt in dat je een boek moet lezen wat je misschien wel helemaal niet leuk vind en mijn tweede punt was, IK moest het in het engels lezen. Dat was nog mijn grootste euvel. Maar goed, deze zomer werd ik dus weer aangesproken door meerdere buren, dus ik ben overstag gegaan. Met in mijn achterhoofd, mijn engels is inmiddels beter, laat ik het proberen voor 1 keer, ik kan er alleen maar beter van worden. Uit mijn zelf had ik nooit een engelstalig boek gepakt. Nu dan boek gekocht en begonnen. Het was een harde start, vermoeiend, met kleine beetjes van 2 bladzijde per keer, kwam ik uit eindelijk toch in het verhaal, ging het lezen mij makkelijker af en kon ik moeizaam 1 uur achterelkaar lezen. Vandaag was de avond van ontmoeting. Ik had mijn boek uit, dinsdag al, en met plezier gelezen. Mijn verwachting van vanavond was, het zal gewoon een vrouwen kletsavond worden, met eten en drinken. En daarbij misschien een paar minuten over het boek babbelen. Nu dan mijn inschatting was goed. Het was gezellig en het volgende boek moet ik spoedig aanschaffen voor de volgende maand, want ik doe weer mee.

3 comments:

Anonymous said...

Het lijkt echt net despered housewives...!

Anonymous said...

Kunnen we eerdaags een nieuwe SOAPserie verwachten?? Milo, Jacq and the kids.....zoiets als ......JAN, JANS EN DE KINDEREN......
XXXW

Anonymous said...

welk boek heb je gelezen, en welke ga je lezen?
tineke
in boston