Sunday, May 14, 2006

Moederdag

Moederdag was het vandaag. Niets geen commercieel gedoe.....in huize Schaap. Maar een moederdag zoals je zelf vroeger ook deed. Afgelopen week had ik een uitnodiging gekregen van Bo om vrijdagmiddag op school op de tea-party tekomen. Natuurlijk was ik van de partij. Er was drinken, zelf versierde koekjes en ik had een speciaal plekje aan een tafeltje naast Bo. Daarna werd ieder kind bij de juf geroepen en las het een zelf gemaakte tekst voor wat zij zo speciaal aan hun moeder vonden. Erg leuk en natuurlijk ook wel erg spannend als je voor een groep moet voorlezen. Maar ik zat vol trots naar mijn eigen dochter te luisteren en tekijken. Want op deze leeftijd is moederdag toch wel speciaal en heel spannend allemaal. Het zit vol geheimen. Vanmorgen werd ik ook verwend met ontbijt op bed en op school de zelf gemaakte bloemen en gedichtjes. Dit was uiteraard verstopt nadat het van school was mee genomen. Na een lekkere dag van genieten in het zonnetje en het warme weer, lekker uiteten zat deze moederdag er weer op. Maar het mooie weer blijft gelukkig nog even aanhouden, dus daar blijven we voorlopig van genieten.

No comments: