Thursday, December 25, 2008

Official snow-meter



Ik heb het in de afgelopen posts al eens over de sneeuwmeter gehad en foto's laten zien wat de hoeveelheid dan wel niet was. Nu wilde ik dan toch even laten zien wat onze sneeuwmeter dan eigenlijk is en hoe hij eruit ziet. In de voorbereidingen voor de winter hebben we de tuinset in de garage gezet behalve de grote houten tafel. Die heeft een redelijk groot oppervlakte en heeft dus in de afgelopen anderhalve week, alle sneeuw die gevallen is, inclusief vandaag eerste kerstdag, over zich heen gehad. Daardoor is een deken, of eigenlijk meerdere dekens, van sneeuw op komen te liggen en die hebben zich nu tot een hoogte van 55cm opgestapeld. Er zijn vast manieren die meer wetenschappelijk zijn om sneeuwhoogte te meten, maar de officiele Schaap snow-meter doet prima zijn werk en ik moet zeggen dat ik in mijn leven mijzelf niet kan herinneren dat ik ooit zoveel sneeuw bijelkaar gezien heb, behalve in Fins Lapland en boven op de pistes in Oostenrijk.

No comments: