Thursday, December 25, 2008

Pijn in mijn Microsoft hart




Vanochtend was het dan zover, de kerst kado's uitpakken. Er stonden een aantal coole wensen op de lijstjes van Bo en Nova en zeker die van Bo, was geheel tegen mijn natuurlijke gedachten dat "wie appelen vaart, die appelen eet". Microsoft heeft met de XBOX een gameplatform waar je heel veel spellen voor beschikbaar hebt en met de Zune (waar ik reeds de eerste versie van heb) een complete muziek / walkman. Maaaaarrrr..... op het lijstje van Bo stonden de Nintendo Wii en de Apple Ipod classic....... Pijn in mijn hart. Ik heb het nog geprobeerd met " maar Papa werkt toch bij Microsoft, die hebben ook Muziek spelers en spelletjes computers", maar het werd mij al snel duidelijk gemaakt, dat die niet "cool" waren. Ook had de XBOX volgens de meiden alleen maar jongense spellen, en dus was het voor hen als echte dames niet het juiste platform. Dus deze week, tussen de sneeuwbuien door nog even naar de GameStore geweest, om een Wii te halen en op kerstochtend werd hij met een enorm gegil en bij ADHD achtige taferelen door de meiden onthaalt. Uiteraard direct aangesloten en met Wii Sport als eerste game (met Tennis, Bowling, Baseball, Golf, etc) is de hele familie direct aan de Wii verslaafd. Door de twee controllers die op bewegingen reageren, is het net echt of je nu tennist, aan het bowlen bent of aan je electronische handicap werkt met golfen. Zelfs Opa en Oma moesten eraan geloven, en wonderbaarlijk was Opa direct een enthousiast bowler. Zo een Wii is een prima activiteiten tool, ik zie een grote toekomst voor de Wii in de Nederlandse bejaarde en verpleeg tehuizen. Mensen worden actief en hebben er nog lol in ook. Voor mij is het moeilijk om toe te geven, maar eigenlijk denk ik dat de meiden gelijk hebben. De Wii is cool!

2 comments:

Anila said...

Wat een mooie actiefoto van opa, maar ook van de kleindochter op de achtergrond die nauwelijks kan blijven zitten!
Niemand hoeft duimen te draaien, deze Kerst!
Fijne dagen ;-)

Anonymous said...

De Family Game (met mat) voor Wii is ook heel erg leuk!
Gelukkig Nieuwjaar. Annette, Harry en Laura