Thursday, December 01, 2005

Sneeuwpret in Duvall


Sneeuwpret in Duvall. De winter is hier begonnen. Maandag begonnen de nieuwszenders al met de voorspelling van sneeuw. En jawel je denkt dan als nuchtere nederlander dat er heel wat gaat komen. Want we worden gewaarschuwd en diverse schooldistricten begonnen 2 uur later ivm de sneeuwval etc. etc. Het had wel wat gesneeuwd in Seattle zelf en wat andere plekken. Maar dinsdagochtend Duvall was geen sneeuw. Maar goed een gewaarschuwd mens.....denk je dan. Dus ik nog overwegen of ik wel of niet naar zwemles ging. Maar toch besloten, met in me achterhoofd we zien wel. Alles ging goed. Woensdag hetzelfde geen sneeuw. Maar volgens de berichten HET KOMT ER ECHT AAN.... Gisteren, woensdag dus kregen we nog een brief van school. Op welke manier we info kunnen inwinnen als de school later begint, ivm weersomstandigheden. Jawel met de nadruk op later. Net als op de tv overigens. En dan vanmiddag 12 uur zag het hier wit...de wel verwachte sneeuw. Dus ik had het besluit genomen niet naar zwemles tegaan, want je met al die heuvels hier en ze strooien hier de wegen niet. Ben ik een chauffeur met weinig ervaring. Dus met Nova de sneeuw in en lekker spelen. Ondertussen dacht ik wel aan Bo die nog op moest halen maar de wegen zagen niet echt wit, dus het viel allemaal wel mee. Nadat we binnen kwamen en op gewarmd waren schoot me die brief van gisteren tebinnen. Toch maar eens ff kijken hoe dat werkt, voor mocht ik het nodig hebben. En jawel wat las ik daar: school district van Bo eerder uit! Om 2.40 pm ipv 3.25 pm Laat het nou al bijna 3 uur zijn als ik dit lees. Nooit gerealiseerd dat de scholen ook wel eens eerder kunnen stoppen door de weersomstandigheden. Dus alle kinderen al naar huis en Bo geduldig met nog een handjevol kinderen wachten op hun vader of moeder. Dit is dus een goede leer voor de volgende keer.

1 comment:

Anonymous said...

Gelukkig was ze niet de enige,want dan voel je je helemaal zo'n "nare" moeder die haar kind "vergeet"......

Vanmorgen met openslaan van de krant zie ik een foto van Koog a/ Zaan...geheel wit en dacht ...huh....ZO dichtbij sneeuw en hier NIETS????

Besloot het eerst maar te LEZEN en wat blijkt..... de zetmeelfabriek heeft een probleempje gehad....het was GEEN sneeuw, maar MAISZETMEEL....wat uit een schoorsteen is gekomen!!

Om deze tijd van het jaar, denk je bij zo'n plaatje meteen aan sneeuw en het LIJKT er ook op!! Maar zo vreselijk dichtbij is NIET logisch!

Maar goed dat je dan eerst LEEST, want plaatjes kijken kan een vreemd beeld geven!!

XXXW