Wednesday, March 22, 2006

Het is nooit me "vriend" geweest

Deze titel is gebaseerd op de wasmachine. Sinds wij in dit land zijn komen wonen, hebben wij diverse aankopen gedaan in een zeer korte tijd. Hier viel ook de wasmachine en de droger onder. We hadden al het één en ander gehoord over de wasmachines hier. 90% Van alle soorten wasmachines die je kunt kopen wassen op warmwater uit de kraan. Deze wasmachines hebben dus geen verwarmingssysteem, zoals in nl. Wij hadden toen de keuze gemaakt om de wasmachine en droger tweedehands op de kop tetikken. "Want ze zijn toch allemaal niet wat we gewend zijn." Over de droger heb ik geen klagen. De eerste weken was ik blij dat ik weer kon wassen. Maar na verloop van tijd begonnen enigszins de ergenissen. De was was niet schoon tekrijgen, het water was niet heet genoeg etc. Vlekken die er net zo uitkwamen als dat ze er in gingen. Kortom kommer en kwel. Maar nu afgelopen week, kreeg de wasmachine, kuren, deed zijn "Job"nog slechter dan anders. Dit was de tijd om mijn "vriend" buiten de deur tezetten. Vanmorgen heb ik een nieuwe wasmachine gekocht, na wat voor onderzoek, en informeren bij Marisca die wel een wasmachine naar tevredenheid heeft. Geheel naar tevredenheid, hoop ik morgen, mijn aankoop in gebruik temogen nemen. Een super de luxe voorlader met ingebouwde verwarming. Ik denk dat ik wel vriendschap sluit voor de komende jaren.

2 comments:

Anila said...

OOO wat een genoegen zal dat zijn ..ik vind niets frusterender dan wassen zonder goed resultaat...het is dan ook mijn meest gehate huishoudelijke klus!

Anonymous said...

wat is het merk. ik ben ook aan een nieuwe toe.
tineke