Monday, April 20, 2009

Vader alleen – deel 2 – Ik mis mama

Wassen, ja, dat had ik al een tijdje niet meer gedaan. Om eerlijk te bekennen denk ik dat ik de wasmachine hier in de US nog nooit heb aangeraakt, maar als de handdoeken op raken en de kleren voor de kids toch klaar moeten, dan zul je toch met de billen bloot moeten, anders wordt dat toch letterlijk als je niets hebt om aan te trekken. Dus met de witte was begonnen, handdoeken, T-shirts, ondergoed. Allemaal in de machine en twee uur later er weer uit. Niks aan het handje, maar dan weer in de droger om het zaakje af te maken. So far so good. Maar dan alles uit de droger en opvouwen en in de kasten krijgen. Dat is nog het meeste werk !! Die was stelt niks voor, maar wat daarna komt, dat is geen kattepis. Dus nadat ik op zondag, na een heerlijk BBQ bij de Fam Drapers, (nog bedankt voor de uitnodiging voor een vader in de stress), de kids onder douch en in bed had, kon ik toch aan de vouw. Wow!!. Daarnaast moest er een tweede lading in, want ook de spijkerbroeken raken op. Begin er steeds meer handigheid in te krijgen. Toch ff goed om de instructies van Jacq te lezen dat niet alles in de droger mag. Dus ook met de knijpers aan de slag voor T-shirts etc. 2 uur later was alles klaar. En kon papa om middernacht naar bedje. De dames lagen er al in natuurlijk maar waren toch wel weer verdrietig, want met mama is toch alles net ff beter. Papa weet niet alles, we moeten overal bij helpen en uiteraard, papa is strenger. Hier en daar komen er toch wel wat tranen, in de bus, op de schommel, op de trap, en beide hebben iets gevonden wat helpt het leed te verzachten. Nova heeft Jacq haar oude Teddy-beer gevonden, antiek, en die ligt nu bij haar te slapen en Bo maakt gebruik van haar lengte, want die heeft mama’s pyama shirt en broek genomen (die nog onder haar kussen lagen), aangetrokken en ligt daar nu in te slapen want “ het ruikt zo lekker naar mama”. Ik mis mama zo!!  (Ja ik ook!) Maar we genieten er wel van, zoveel papa en dochters tijd.

1 comment:

Jacqueline said...

Ik heb nooit getwijfeld aan je capiciteiten als vader alleen. Alles loopt op rolletjes en je geniet ervan. Voor alles een oplossing zoals je zelf altijd zegt. Ook jij bent een kanjer!