Thursday, August 25, 2005

Een Amerikaan met een mes in zijn auto


Die mop van die Belg met een mes in zijn auto? Ken je die...? Welnu dat is eigenlijk nog meer van toepassing op Amerikanen. Het verkeer in Amerika, als je hier voor het eerst in een auto stapt is redelijk slaapverwekkend. Ze rijden niet hard, stoppen om de haverklap voor de duizenden STOP borden die er staan, stoppen ook voor voetgangers (belachelijk) en laten je redelijk makkelijk invoegen als een weg van twee naar één rijbaan gaat. Echter ze hebben één heel gevaarlijke eigenschap, ze snijden bochten af alsof het een nationale sport is. Als je voor een kruispunt staat zorg dan zeker dat je niet te ver naar voren rijd want je bent zo je voorbumper kwijt. Deze week had ik daar toch wel een extreme vorm van te pakken. Reed door het dorp naar beneden de heuvel af en stond relaxed bij het volgende STOP bord te wachten om rechtsaf te gaan toen er van rechts een pick-up truck aankomt die plotseling naar de linker rijbaan gaat en zonder ook maar enigszins vaart te minderen op de bocht aan komt rijden. Dus je hart begint te harder te kloppen, adrenaline giert door je lichaam en je denkt, hoe gaat ik dat voorkomen. 5 Sec voor impact, kijkt de man toch maar even door zijn voorruit en geeft een ruk aan zijn stuur en slingert precies langs de neus van mijn auto en voorkomt een leuke klap. Ben blij dat ik ook een SUV heb en geen klein Japannertje want bij een frontale klap heb je dan iets minder te vertellen. Dus, geef ik een schreeuw en blaas even wat stoom af, zet de beste man zijn auto in zijn achteruit en vraagt waar ik me zo druk om maak? "I just cut a corner, no big deal or reason to yell." Right, dus dit is normaal? In het vervolg, stop ik iets voor het STOP bord zodat de volgende idioot niet de kans krijgt mijn bumper een mooi deukje te geven.

No comments: