Wednesday, October 26, 2005

White sox winnen WorldSeries baseball


Er zijn in de amerikaanse sportwereld twee jaarlijkse hoogtepunten. De eerste is de Superbowl, de finale van de American Football league, en de tweede zijn de Worldseries, de finale(s) van de baseball league. Vandaag was de vierde wedstrijd (ze spelen best of 7) van de 2005 Worldseries tussen de Chicago Whitesox en de Houston Astro's. Als echte amerikanen hebben Jacq en ik, live, de wedstrijd voor de TV bekeken. (Ja René, het heeft zijn voordelen in de US wonen). Een spannende wedstrijd met maar 1 punt voor Chicago en kleine kansen voor Houston. Toen de laatste bal geslagen was en de slagman uit gemaakt werd, ging heel Chicago, spelers, fans en de hele stad uit zijn dak. Het kampioenschap van 1917 was de laatste keer dat de White sox de finales gewonnen hadden, dus er werden wat tranen gelaten. Major league baseball heeft alleen Amerikaanse en Canadeese team, maar volgens de televisiecommentatoren zijn dit de wereldkampioenschappen baseball. Daar zie je dan toch weer kortzichtigheid van de amerikaan. Vrijdagavond spelen de Cedar Crest Wolves (onze lokale highschool football team) een thuiswedstrijd, daar gaan we ook eens kijken om te leren hoe dat nu allemaal gaat.

3 comments:

Anonymous said...

American Football komt hier OOK meer aan de voorgrond....een kennis van mij heeft 3 kinderen die totaal BEZETEN zijn van deze sport en ze ook uitoefenen...het "bolletje" rondreizen om wedstrijden te volgen en zelfs ECHTE Footballers uit Amerika ....the Admirals....over de vloer krijgen!!!! Een wereldwijde sport dus!!

XXXW

Anonymous said...

Echter gelukkig is er internet, espn.com en mlb.com. Zo kan ik ook vanuit europa alles volgens. Echter inderdaad alleen de tijden blijven een probleem. Ik heb echter wel iedere ochtend de hoogtepunten gezien en vond vooral de eerste twee wedstrijden erg spectaculair. Wel raar de White Sox als winnaars, niet echt mijn favoriete team. Echter dat is het mooie aan Major League Baseball, iedereen kan winnen. Kan je het je voorstellen, volgend jaar gaat het nl voetbalkampioenschap tussen NAC en NEC??? Zoals je ziet ben ik nog steeds een fanaat. Zodoende, bij mijn volgende trip naar Seatlle boek een avond naar de Mariners (who had a lousy year, by the way, daar hoor ik je niet over :-) )

Anonymous said...

Geef ons maar Ajax Feyenoord dat is veeeel mooier . papa