Wednesday, November 09, 2005

The Popcorn Mom

Vandaag kreeg ik de titel Popcorn mom. Zoals al jaren op de school bij Bo, kunnen de kinderen 1x per week popcorn kopen tijdens de lunch pauze. Daarnaast is er ook iedere dag hot lunch en sandwich met melk of chocolademelk verkrijgbaar, maar op woensdag is het popcorn dag. Dit laatste wordt ook al jaren in stand gehouden door de vrijwilligers, de moeders.... En vrijwilligers zijn altijd nodig op school, of je nu in Nederland woont of hier in Amerika. Zo ook hadden ze mensen nodig om tehelpen bij de wekelijkse popcorn. In een optimistische bui had ik me op gegeven om tehelpen. Proberen kun je altijd. Dus werd ik vanmorgen om 10 uur verwacht om samen met Roxanne (een andere moeder, die alles al weet) popcorn temaken. De school van Bo telt inmiddels 500 leerlingen en ook allemaal lunchen. Want hier gaan kinderen niet naar huis tussen de middag. Dus moet je natuurlijk het één en ander al klaar hebben staan aan popcorn. Want de school eet in 3 groepen tegelijk. Dus om 10 uur beginnen, en om 12.30 uur de eerste lunch kinderen. Een drukte van jewelste, maar ze stonden netjes in de rij voor de popcorn. Popcorn mag alleen gehaald worden als je klaar bent met je lunch en daarna naar buiten gaat. Bo en haar klas was in de laatste groep lunch, en natuurlijk wordt je dan herkend als Bo's mom. Bo zelf vond het ook reuze spannend dat ik daar bezig was. Na de laatste popcorn zakken gevuld tehebben, waren we 3,5 uur en ik denk zo een 300 zakken popcorn verder. Maar ik had een trotse dochter, want die had een popcorn mom, en een gratis zakje popcorn!

1 comment:

Anonymous said...

Mmmmmm wat lekker.......mijn herinnering is...ik was 6 en mocht kiezen tussen een boterham leverpastei OF boterhamworst.....waarvan ik dan (TROTS) ZELF 1 onsje mocht kopen, de meeste Xren snoepte ik er onderweg naar huis van... tot op 2 plakjes na!! Dan viel het niet zo op....dacht ik....

1 ons???? vroeg mijn moeder heel geduldig...met een glimlach....waarop ik schuldig naar mijn voldane buikje keek en wachtte op mijn boterham met worst!!!

XXXW