Sunday, January 23, 2005

Dichter tot elkaar


Ontwenningsverschijnselen. Daar heb ik denk ik op dit moment last van. Als een heroine verslaafde die "cold turkey" afgekickt is zo voel ik me nu soms ook wel eens als die afstandsbediening van de TV op tafel mij als een soort Ring (van Lord of the Rings) roept om hem maar op te pakken en te gaan zappen, maar je weet dat het geen zin heeft want, WE HEBBEN NOG STEEDS GEEN TV. De afstandsbediening is "my precious" en ik ben Frodo Schaap die zich door Middle Earth heen ploegt om te zien dat hij zijn missie kan volbrengen.
Toch heeft het ook voordelen, je ligt vroeg in bed, komt nader tot elkaar (soms heel nader), en de avond brengt of waardevolle stiltes of goede gesprekken, met een glas wijn en de openhaard op de achtergrond. Heel af en toe denk ik dat ik hier wel aan zou kunnen wennen. Maar dan zie ik mijn zapper weer liggen, en denk... mmmmm...... nee dat kan ik niet. Ik ben verslaafd en geef het ruiterlijk toe. Soms moet je dingen niet veranderen aan jezelf. En dit is er 1 van.

1 comment:

Anonymous said...

Binnen korte tijd een KUDDE Schaapjes???? Zo ging dat vroeger ook, geen TV, maar VEEEEEEEEEEEEEL kindjes!!! en dan heb je GEEN tijd meer om te zappen, dus mis je het ook niet meer!!

Maar een glas wijn met open haard is toch OOK heerlijk romantisch??!! Zo kom je eens toe aan tijd voor elkaar!! Dus ga fijn door met KNUFFELEN, waardoor de gesprekstof vanzelf komt!!!!! Ons WEL op de hoogte houden hoor, van de vorderingen?!
Liefs Wilma