Thursday, February 24, 2005

Mooi weer is leuk maar.....


Een van de argumenten die ik gebruikt hebt om Jacqueline (en mijzelf) te overtuigen dit avontuur aan te gaan is de enorme natuur in de omgeving van Seattle en ook de eenvoud waarmee we kunnen gaan skieen omdat de pistes ongeveer 45 min rijden van ons huis zijn. Hoe kon ik het weten dat dit jaar 2004/2005 de slechtste winter tot nu toe is en dat er van skieen voorlopig echt niets gaat komen omdat de pistes dicht zijn en dat de dichtstbijzijnde pistes die wel open zijn in Canada liggen en zo een 4 -6 uur rijden zijn. Je hoort hier niet anders dan klagen over het slecht ski-seizoen en dat de pistes dicht zijn. Deze week is het midwinter holiday en veel mensen willen dan gaan skieen maar helaas, men kan beter de zwembroek inpakken. Bijv vandaag heb ik buiten mijn lunch gegeten, in het zonnetje met opgestroopte mouwen.
Ik kijk dan ook met knarsende tanden en ingehouden jaloezie naar de plaatjes die ik zie uit Oostenrijk en andere alpenlanden, waar de sneeuw volop aanwezig is, de Gluwijn rijkelijk vloeit en iedereen op de lange latten staat. Waarom heb ik ooit geklaagd dat skieen 11 uur rijden is.... als het 45 min rijden is dan is er helemaal niets. We blijven hopen op een "na"winter met sneeuw en de kans om toch dit jaar 1 keer op de latten te kunnen staan.

1 comment:

Anonymous said...

"Ons" hele bolletje is van de rel, als je het hoort en leest! O(waar blijft die)ZONlaag!! Waar zon hoort is sneeuw en andersom!!! Vanmorgen een foto in de krant van een hoogbloeiende gele roos met SNEEUW op zijn "kopje", dat is die roos OOK niet gewend. De ene dag "ZWOEL" en windstil(maar niet zonder jas weer) en de andere dag VORST/(natte)SNEEUW en schrale wind. Voor Zondag- en Maandagnacht wordt in ons "kikkerlandje" 7/8 graden vorst verwacht.....brrrrrr.....krabben maandagochtend!! Zou wel willen ruilen hoor....lekker in korte mouwtjes buiten zitten.....HIER NIET!!!

Liefs Wilma