Sunday, February 13, 2005

Vroem. Vroem.....


Ja, de eerste is binnen. Om toch op een redelijke manier naar je werk te komen uit het landelijke Duvall was de aanschaf van een karretje noodzakelijk. Vrijdag heb ik hem opgehaald bij de Microsoft collega waar ik hem van gekocht heb. Auto's zijn vreemde dingen hier. Het land is er helemaal voor gemaakt en zeker ook voor de auto's van dit formaat. Parkeren is in veel gevallen gratis en overal is plek. Natuurlijk is echt een echte mannen auto. All Wheel drive, een hele dikke V8 (als je gas geeft hoor de de motor grommen en de tank slurpen) met dikke all weather banden en treeplanken die nodig zijn om er ook in te kunnen komen. De meiden hebben die ook nodig om er nog een beetje in te komen. Auto kopen, zelfs van een particulier geeft soms ook wat verrassingen. Natuurlijk koop je zoals het is en weet je dat je daar dan ook de prijs op afstemt. Dus ik een mooie prijs met de man gemaakt en we gaan vrijdag tijdens lunch even de zaken regelen. Eerst langs de bank om een check op te halen en daarna naar "Bureau of Car licenses" om de zogenaamde "titel" over te schrijven op mijn naam. Op de gegeven moment vraagt de dame daar; "voor hoeveel verkoopt u de auto?" We noemen de prijs en enkele momenten later zegt ze: "nu alles ik geregeld, dus voor u is het $ 670,-".......eeehhhh.... hoezo, waarom dan..... heb ik iets gemist gaat erin mijn hoofd. Toen kwam het konijntje uit de hoed, je betaald hier BTW op prive verkochte auto's !!!! Dus ze wilde naast de kosten van het kenteken ($40) gewoon de BTW vangen. Diefstal riep ik.... Het frusterende van dit soort dingen is dat dit verschilt per staat en dat je in Oregon (de staat zuidelijk van Washington) bijv dat weer niet betaald. Had ik dat van te voren geweten... het is zo fraudegevoelig als het maar kan want de koper en verkoper kunnen elk bedrag noemen... dan had ik de prijs wel even met $ 1000,- verlaagd om de belasting te verlagen. Ach weer wat geleerd.

2 comments:

Anonymous said...

OEI.....AUWWW!!! Maar wel een HELE mooie auto......kom je boven het stuur uit Jacq, of wordt het een kussentje....hihi??
Liefs Wilma

milos said...

Nee, de stoel gaat electrisch omhoog, dus geen probleem voor Jacq