Friday, April 08, 2005

Bunco !!!!

Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd door Kim onze buurvrouw. Het was vrouwen avond, we gaan met zijn allen Bunco spelen, of ik ook kwam, deed er niet toe of ik het spel ken, je leert het zo. Natuurlijk dat laat ik niet aan me neus voorbij gaan. Je moet tenslotte alles een keer meemaken. Er kwamen nog meer vrouwen uit de omgeving en een paar uit de straat, dus dan kon ik die ook meteen leren kennen. Om 7 uur moest ik aanwezig zijn. Iedereen had iets te eten meegebracht (behalve ik ), salade, hapjes, cake en er was genoeg tedrinken. Er waren 16 vrouwen in een huis, de buurman was gevlucht met zijn zonen, we hadden het huis voor ons zelf. Er stonden 4 tafels met 4 stoelen er omheen. Op 1 tafel stond een bel die het begin en het einde bepaalde. Je speelt met koppels van 2 aan 1 tafel. Met 3 dobbelstenen. Als je drie dezelfde dobbelstenen gooit van de het aantal waarvoor je moet gooien heb je Bunco, alle vrouwen gillen en je krijgt een speciale ketting om. Tot er weer een Bunco valt en ben je je ketting weer kwijt. Na 1 ronde heb je 2 winnaars en 2 verliezers, en de verliezers wisselen van tafel, en dan heb je weer andere partners. Al met al een hoop vrouwen gegil, lachen en noem maar op. Iedereen doet $5.00 in de pot. En dit gaat naar de persoon die de meeste Buncos heeft gescoord, de meeste partijen verloren heeft, en de meeste partijen heeft gewonnen. Het was een leuke avond, toch wel apart, weer eens iets anders dan een tupperware party. Er zullen er nog wel meer Bunco avonden volgen. Ik zal geen uitnodiging afslaan. Geweldig wat een vermaak van de Amerikaanse vrouw.

1 comment:

Anonymous said...

De mannen vluchten HIER al voor een RUSTIGE Tupperware avond.......dus kan me voorstellen dat die mannen in Duvall bij het horen van de SPECIALE DAMESavond meteen "de biezen pakken".....zulk geluid kan alleen maar uit vrouwenmonden komen met een behoorlijk hoog decibel...en heeft vast iets weg alarmgeluid bij Milo op zijn werk!!

Maar JIJ hebt een leuke avond gehad en WEER iets "geleerd" om lekker "uit je dak"te kunnen gaan ZONDER dat iemand je vreemd aankijkt in het land waar (bijna) ALLES kan!!

Wat moet JIJ heerlijk relaxt zijn, want gelukkig gaat (zo te horen) alles HEEL goed met ALLE Schaapjes.....en dat vinden WIJ fijn om te weten!

XXX Piet en Wilma