Monday, March 07, 2005

Beren??


Bo gaat steeds meer integreren. Ze spreekt de buren aan als we in het weekend thuis zijn, doet met alles mee op school en heeft al een tweetal vriendinnetjes waar ze veel mee om gaat. Ze voelt zich daarbij ook veilig en wil dus ook bij hen gaan spelen. Prima natuurlijk en voor ons ook een indicatie dat ze het naar haar zin heeft op school. Ze heeft al gespeeld bij Cara die wonen in de buurt van school (Stillwater) en hebben daar een soort boerderij met o.a paarden etc. Vandaag was het de beurt aan Maddy die ook bij haar in de klas zit. Na de middag ging ze met Maddy en haar moeder mee en is Jacqueline erachter aangereden om te zien waar het was en toch ook even te zorgen dat alles goed was. Maddy woont echt in de middle of nowhere. Het is bijna 30 min rijden van school en ligt letterlijk midden in een bos, aan een rivier. Haar ouders hebben daar een groot stuk grond gekocht en hebben daar een tijdelijk huis en gaan een nieuw huis neerzetten. Volgens Jacq was het dusdanig ver weg dat ze het zonder de hulp van de moeder van Maddy ook nooit gevonden zou hebben. Bij het thuis brengen kwamen de verhalen los. Ze hebben bij de rivier een beverdam en Bo weet nu wat Beavers zijn in het engels en snapt ook wat ze daar doen. Al dat leven midden in de natuur heeft ook zijn nadelen volgens Maddy's moeder. Naast de bevers en de herten en andere dieren die ze in hun achtertuin hebben komt het soms ook wel eens voor dat de beren langs komen. Ze eten alleen bessen alleen als het een slechte zomer is en de bessen op zijn komen ze op het vuilnis af voor het eten. Dus nu hebben ze de vuilnisbak op het dak gezet om ervoor te zorgen dat ze bij het wegbrengen van de vuilniszak niet tegen een gezellige bruine beer aan lopen. Nu lijkt mij wonen in de natuur geweldig en heb ik in ons eigen huis al het gevoel dat ik dat doen maar beren in de achtertuin gaat mij te ver. Geef mij de mollen maar die we nu in het gras hebben.

2 comments:

Anonymous said...

Bo, jij kent DAKTARI niet,Ik keek daar vroeger naar en vond dat geweldig leuk, omgaan met dieren in het wild.....

Ik zie het al voor me..JIJ als het blonde DAKTARImeisje die ALLE soorten dieren begrijpt en ermee kan "praten"....ze wil helpen als ze gewond of ziek zijn.....DIT is toch VEEL mooier dan de dierentuin??!!

Ik hoor van Susanne (meisje van de logeer katten), veel over CHIMPS en nu van jullie over BEREN, HERTEN, BEVERS etc. en allemaal ZONDER "kooitje"....Wat wonen jullie daar MOOI zeg, ECHT IN de natuur!!

XXXWilma

Anonymous said...

OOOH....Ik moet jullie de groeten doen van jullie "oude"Turkse buurtjes....Hij vroeg hoe het met jullie is, ik heb e.e.a. verteld....hij vond het erg fijn, dat jullie het goed hebben....maaaaar.....OOK hun hadden jullie liever als buren dan de nieuwe...ERG ONVRIENDELIJKE MENSEN, zei hij.....Jullie waren toch best wel populair hier he?!

Gr. De buren via Wilma