Wednesday, March 16, 2005

De sluizen staan open


Waar de hele regio als weken op zit te wachten is eindelijk vandaag gebeurd. Het is gaan regen. Voor het eerst in weken heb ik vandaag echt mijn jas nodig gehad om van het ene gebouw naar het andere te komen en als ik naar huis rij dan zullen de ruitenwissers overuren maken. Naar het schijnt lijkt het nu een beetje op hoe de Seattle omgeving "normaal" is in deze tijd van het jaar. Maar het schijnt van korte duur te zijn want morgen is het weer droog. Weekend wat druppels maar daarna weer regen. Vorig week heeft de governeur van de staat Washington officieel een "emergency state" afgekondigd mbt de droogte dus iedereen is wel serieus over het potentiele probleem dat we in de zomer kunnen krijgen. Maar nu krijgt mijn gras eindelijk weer water en zullen de tulipen en de andere bollen het langer volhouden omdat ze voldoende water krijgen. De weermannen op TV staan te juichen omdat ze eindelijk iets anders te vertellen hebben en de boeren zijn blij dat er weer een water over hun landerijen vloeit. Kortom slecht weer en toch iedereen tevreden

1 comment:

Anonymous said...

Hier is het echt, zoals ik vroeger in kindertaal zei, MET ZONDER jas.....af en toe weet ik het ff niet meer.....de ene dag (gisteren) kan het met een dunne jas en de volgende dag moet je weer iets warmers aan EN/OF de plu mee,nattigheid in overvloed hoor, die jouw tulpies (uit Amsterdam??) nodig hebben......en een overvolle kapstok hier met ALLE soorten jassen!!

Maar IK persoonlijk, ben meer tevreden, als de zon zich iets meer laat zien en dan mogen JULLIE genieten van het water!
XXX Wilma