Monday, March 21, 2005

Snert-weer


Eten is in het buitenland altijd een onderwerp van gesprek, of je nu op vakantie bent of ergens permanent woont, over eten valt altijd te praten. Je probeert toch te zoeken naar datgene wat je kent, en waar je van houdt of iets wat daar op lijkt. Zo zijn we al 3 maanden bezig om iets van boter te vinden waar je mee kunt braden. Eindelijk deze week gevonden (na een tip van een andere nederlandse die hier al enkele jaren woont). Vandaag had ik de ulitieme surprise op mijn werken. De lunch in het cafetaria bevatte naast pizza, hamburgers etc etc ook SNERT. Echt waar, het lijkt er prima op, is ietwat aan de waterige kant maar het smaakt nagenoeg het zelfde. Wat een verwennerij deze maandag. Het heet hier Split Pea soup with Ham en ik ga zeker op zoek naar het blik ergens in de Safeway supermarkt. Er is alleen één ding. Ik mis de rookworst. Mijn dag had helemaal perfect kunnen zijn als ik een lekkere HEMA rookworst bij mijn Split pea soup had kunnen krijgen.... Er blijft altijd wel iets te wensen over, maar Nederland was weer eens dichtbij vandaag.

1 comment:

Anonymous said...

ik zou bijna zeggen.....kom eens gezellig langs, dan halen wij een HEMA worst.......WIJ kunnen het lopend af om er een voor jullie te halen!!!!

XXX Wilma