Thursday, March 17, 2005

koffie, koffie lekker bakkie koffie

Vanmorgen was ik uitgenodigd op de koffie bij een Nederlandse moeder die ik heb leren kennen via de school van Bo. Ze woont hier letterlijk 2 straten verderop. Er kwamen nog wat andere nederlandse vrouwen, dus het werd een echte nederlandse ochend. Erg gezellig, alle dames hadden op 1 na een man bij Microsoft werken en ik kende er maar 1. Wat zo een ochend wel niet opbrengt. In indergeval een boter om mijn vlees in tekunnen braden. Echte bak en braad kennen ze hier echt niet. Dus spatten zal het altijd. En een publiek zwembad, waar je gewoon kunt vrijzwemmen met de familie. Dit blijkt nog dichter bij dan we zelf ooit hadden kunnen bedenken. In Redmond, 15 min rijden met de auto. Dus de familie Schaap kan weer zwemmen. De meeste dames kenden elkaar wel van de Nederlandse club die hier is en van de Holland school. De moeder bij wie ik op de koffie was, is in beide erg actief, misschien wordt deze familie in de toekomst ook wel lid van de Nederlandse club.

1 comment:

Anonymous said...

JOIN THE CLUB ........en ZWEMMEN is ZO fijn....ik doe het nu sinds kort (door Petra!) iedere week en kan AL 30 baantjes!!!!(jaja...goed he?!) Daarna in het HOTbubbelbad.. helaas ZONDER wijntje!!!
;-( ......en ik voel me als herboren!

Zo te zien zeg JIJ dat eerdaags OOK!!!! En nu NIET meteen 50 baantjes he?!

Prettig voor je om "iets" Hollands tegen te komen in het zo GROTE Amerika.....zo zie je dat de wereld toch evengoed klein is!

Veel plezier met je nieuwe Hollandse buren/vriendinnen etc. het is je gegunt!!!!

XXX Wilma