Saturday, March 05, 2005

Jeugdtrauma eindelijk voorbij


Thuis bij mijn ouders hadden we altijd de ruimte. Mooie grote tuin, veel speelruimte en ook veel gras om te voetballen of om een zwembadje neer te zetten. Alleen naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat er ook nadelen aan kleven aan een groot grasveld. Maaien. Op een gegeven moment werd er toch wel verwacht dat ik een constructive bijdrage aan het huishouden ging doen en volgens mijn ouders was het maaien van het grasveld daar een mooie gelegenheid voor. Nu hadden we altijd een motormaaier alleen die was stuk dus er moest een nieuwe komen en dat was een trek en duw ding. Een handmaaier dus. Jarenlang hebben ik en mijn broer geploeterd om het gras gemaaid te krijgen zeker als we weer eens te laat waren of op vakantie geweest waren en je er eigenlijk met de handmaaier niet meer door kwam. Nu zijn we in Duvall, jaren later, en heb ik zelf een huis met een ruime tuin met grasveld en speeltoestellen voor de kids. Daar kleeft natuurlijk wel een nadeel aan. Maaien. Maar ik heb geluk. De buren hebben 3 jongens van de leeftijd 12 - 16 en een daarvan is een echte ondernemer. Hij maait het gras voor $ 12,- per keer, voor en achter en neemt dan ook de kantjes mee. Eindelijk na 37 jaar heb ik iemand die voor mij het gras kan maaien.

1 comment:

Anonymous said...

En WIE topt de GROTE boom en haalt de overtollige BAMBOE weg die in ONZE tuin groeit en van de "ouwe" buren was??!! Daar had IK onze JONGE buurman voor(en met een fles bier was die snel "om te kopen"!!), maar DIE heeft zijn koffers gepakt en is VER WEG gaan wonen!!! Dus nu heb IK OOK EEN TRAUMA, want MOET ik het ZELF doen!!!

AFZ.rara wie zou DIT nu zijn?!